středa 28. ledna 2015

Sweatshop - Dead Cheap Fashion



Už jste slyšeli o téhle reality show? Jedná se o projekt norského deníku Aftenposten, která poslala tři mladé módní blogery do výrobny oblečení v Kambodži. Sweatshop v překladu znamená manufaktura a jedná se o místo kde lidé pracují za méně než minimální mzdy a navíc pracoviště má naprosto nepřijatelné pracovní podmínky.

Tato reality show nám ukazuje to, co tady celou dobu je, ale začíná se o o tom mluvit až když to každý vidí na vlastní oči. Připomíná nám, že je na světě spousta lidí, kteří nemají moc peněz a nemohou si dovolit utrácet tisíce za oblečení každý měsíc, nemají pokoj s velkou postelí a vlastní koupelnou a musí z nízké mzdy uživit celou rodinu.... Do kontrastu s tímto faktem přijíždějí tři blogeři - Anniken, Frida a Ludvig, jejichž koníčkem je nakupování a móda. Na vlastní oči vidí, jak je těžké vést život, kdy musíte pracovat 7 dní v týdnu od rána do večera za mzdu, za kterou by jste si u nás pomalu nekoupili ani jídlo na celý den...

Podle mě je dobře že s takovýmto námětem někdo přišel. Myslím že si mnoho lidí začalo uvědomovat malichernosti které řeší každý den. Samy Anniken a Frida se po návratu do Norska začaly angažovat v boji za zlepšení pracovních podmínek v továrnách oděvního řetězce H&M.

Celá reality show je zachycena v pěti krátkých epizodách. S anglickými titulky je ke shlédnutí ZDE.

6 komentářů:

  1. Zaujímavé :) Idem sa na to mrknúť :)

    OdpovědětVymazat
  2. ještě jsem o ní neslyšela... až ted od tebe teda :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. O tomhle jsem slyšela na Vinted, ale ještě jsem bohužel neměla čas se na to podívat.
    Stala jsem se čtenářem, budu ráda, když zavítáš ke mně. :)
    http://slawarehouse.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju moc! Jdu se na tvůj blog mrknout! :)

      Vymazat
  4. Viděla jsem to na facebooku, ale zatím jsem nikde nenašla seriál s titulky v angličtině. Přijde mi to ale jako zajímavý nápad, ukázat lidem, kteří nežijí pro nic jiného než oblečení, kde se vlastne jejich vášeň bere
    bere.

    Http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat