pátek 23. ledna 2015

DIY: Obal na čtečku/tablet z knihy


Vždycky jsem byla unesená z toho, když jsem v nějakém filmu viděla tajný úkryt na drobnosti, který byl právě takto vyřezán z knihy :) Rozhodla jsem se proto vytvořit návod, jak takový úkryt využít pro váš tablet nebo čtečku. Výhodné na tom je, že takto bude tablet schovaný před světem a nikdo o něm nebude vědět a tudíž Vám ho nikdo neukradne :) Celý proces výroby není nějak extrémně složitý, jen občas bude potřebovat víc síly :D
 Takže co budeme potřebovat?


1. Nejdříve je nutné obalit přední a zadní stranu (obal) knihy fólií, abychom knížku nezapatlali lepidlem tam kde nechceme.


2. Připevníme izolepou.


3. Zhruba doprostřed knihy přilepíme lepidlem na decoupage z obou stran saténovou stužku. Natřeme ale pouze okraj (zhruba na šířku štětce).


 4. Stužku potřebujeme o něco delší než je kniha, takže případně zastřihneme. Potom obalíme konec stužky do fólie, aby se nám nepřilepila ke stránkám. Natřeme lepidlo kolem. Stužku necháme vyčuhovat venku, abychom na ní při řezání knihy nezapomněli a nepřeřízli ji.


5. Potom zavřeme knihu a natřeme lepidlem všechny listy.


6. Nyní knihu něčím zatížíme a počkáme dokud lepidlo neuschne (zhruba 2 hodiny, záleží jaké lepidlo máte).

7. Když je lepidlo suché, otevřeme knihu a obkreslíme, či naměříme si velikost tabletu tak aby se nám tam vlezl.

8. A začínáme řezat. První listy je dobré řezat podél pravítka, aby Vám řez neujel (jak jsem se sama přesvědčila :D ) 


9. Řežeme a řežeme a postupně odebíráme vyřezané listy.

10. Když už se blížíme ke stužce, postupujeme opatrněji abychom ji nepřeťali. Stužku vytáhneme a vyndáme z fólie. Pak si ji přehodíme někam tak, aby nám nezavázela. A můžeme řezat dál. Stránky vyřezáváme tak dlouho dokud tam tablet pěkně nesedne :) 


11. Když máme dořezáno, vyzkoušíme jestli se tablet vejde. Potom natřeme zadní část knihy (pokud máme zbývající plné listy, přilepíme je k obalu), přetřeme strany z vnější i vnitřní strany. Přiložíme fólii a opět zatížíme knihami.



12. Tak a máme hotovo! :)


5 komentářů:

  1. Neměla bys srdce zničit byť jedinou knihu... Takže si vystačím s obalem kupovaným. :) Ale vypadá to pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Taky bych jen tak nějakou knihu nezničila, ale tady této bohužel chybělo několik listů takže jsem ji chtěla využít alespoň takto :)

      Vymazat
  2. Připadá mi to trochu jako barbarství, ale vypadá to pěkně :) A když knížce chybí stránky, tak je to lepší, než ji vyhodit. Mrkni když tak prosím ke mě, taky mám celkem nový blog :)
    http://podivneajestepodivnejsi.blog.cz/

    OdpovědětVymazat